تیغه فولادی چیست؟

تیغه فولادی چیست؟

تیغه فولادی چیست ؟

 پرکاربرد ترین تیغه در بازار تیغه فولادی است که با بهترین نوع آلیاژ فولاد ساخته می شود که شکل پذیری، فرم دهی و مقاومت مناسبی جهت استفاده داشته باشد.

تیغه فولادی در فرآیندی در کوره تحت حرارت زیادی قرار میگیرد و این کار باث می شود که تنش های درون تیغه تا حد زیادی متعادل شود و از لحاظ استحکام به سطح قابل قبولی برسد.

فولاد از ترکیب آهن و کربن تشکیل می شود که آهن در پوست کره زمین بسیار زیاد است اما به تنهایی مورد استفاده قرار نمیگیرد و به همین خاطر با آلیاژ های دیگر ترکیب می شود، فولاد انواع مختلفی دارد که از ترکیب آهن، کروم و نیکل ساخته میشود.

فولاد از نظر میزان کربن به کار رفته در آن ها:

1-فولاد کم کاربن

2-فولاد با کربن متوسط

3-فولاد پر کربن

فولاد ها از نظر کاربرد:

*فولاد ضد مغناطیس

*فولاد ضد زنگ

*فولاد ساختمانی

*فولاد فنر

*فولاد نیتروژه

*فولاد بهسازی شونده

*فولاد کربوریزه

*فولاد ورق سازی

*فولاد ابزار

 

 

مزایای تیغه فولادی :

*مقاومت در مقابل آتش سوزی

*یکسان بودن نمای تیغه از دو طرف

*قابلیت اتصال با تیغه های آلومینیومی

*امکان حک لوگو توسط اشعه لیزر

*تنوع رنگی قطعات پلی کربنات

*تنوع رنگی لوله های فولادی و آلومینیومی با رنگ الکترواستاتیک

*طراحی منحصر به فرد قطعات

*ضد اشعه فرابنفش

چند نمونه از انواع تیغه ی کرکره برقی 

1: تیغه ی صد میلیمتری: این تیغه ها از جنس آلومینیومی بوده و دارای ضخامت زیاد نیز می باشد، میان هر تیغه دو پل و دو جداره وجود دارد. این تیغه ها بسیار محکم و مقاوم می باشند زیرا علاوه بر ضخامت و وزن زیاد دارای دو پل در هر تیغه بوده که همین امر باعث بالا رفتن مقاومت

تیغه در مقابل فشار نیز شده است. تیغه ی صد میلیمتری دارای عصایی و مادگی بسیار قدرتمند نیز می باشد. این نوع کرکره بیشتر برای مغازه ها نصب می شود لازم به ذکر می باشد که به علت وزن بالای این تیغه ها برای نصب کرکره بهتر است از موتور با قدرت بالا استفاده شود. دو پل

بودن این تیغه ها به کرکره این امکان را می دهد که در عرض های بیشتر از شش متر  به اصطلاح، کرکره شکم ندهد و همچنین عصایی و مادگی باعث می شود در ارتفاع بیشتر از پنج متر کرکره توان تحمل وزن سنگین را داشته باشد.

2: تیغه ی هشتاد میلیمتری: جنس تیغه از آلومینیوم بوده به همین دلیل در آب و هوای معتدل بدون نگرانی از زنگ زدگی می شود از آن استفاده کرد. این تیغه ها دارای یک پل بوده و عصایی و مادگی نسبتا قوی ای دارد. از این تیغه بیشتر برای فروشگاه ها و پارکینگ ها استفاده می شود.

3: تیغه ی کرکره برقی پرتا: جنس این تیغه ها آلومینیومی بوده و بین تیغه ها از دو پل استفاده شده است، این تیغه ها دارای عصایی و مادگی بسیار مقاوم نیز می باشند. با اینکه وزن کرکره بالا بوده اما به دلیل کپس فولادی صدای زیاد تولید نمی کند.

4: تیغه کرکره برقی هشتاد میلیمتری چهارپل آکرول: برای نصب این کرکره ها نیاز به موتور قدرتمند می باشد. معمولا از این تیغه ها برای ارتفاع بالای شش متر استفاده می شود. این تیغه ها در فصل سرما نیاز به نگهداری و رسیدگی دارند و گرنه بعد از مدتی سر و صدا تولید می کنند.

5: تیغه کرکره برقی هشتاد میلیمتری فوم دار پرتا: این تیغه به دلیل بی سر و صدا بودن مناسب برای استفاده در ساختمان های مسکونی مانند تراس، پنجره، پارکینگ می باشد. این تیغه ها در رنگ های متنوعی در بازار موجود می باشد.

6: تیغه هشتاد میلی‌متری آلما: این تیغه ها برای ارتفاع زیر 6 متر مناسب بوده بنابر این برای مغازه و پنجره ها مناسب می باشد.

7:  تیغه کرکره برقی پلی کربنات: این تیغه به دلیل نشکن و غیر قابل نفوذ بودن می تواند امنیت بالایی را تامین نماید. این تیغه ها به دلیل زیبایی،  نمای شیکی را به خانه یا محل کار شما می دهند. معمولا از این نوع تیغه ها برای نمایشگاه ها و یا جاهایی که می خواهند ویترین مغازه در تمام

ساعت شبانه روز در معرض نمایش باشد استفاده می کنند. همچنین به دلیل نور گیر بودن و نمای زیبا مناسب برای پنجره و تراس ساختمان نیز می باشد.

8. کرکره برقی رول گیتر: تیغه ی این کرکره از میلگرد فولادی با روکش استیل یا آلومینیوم ساخته شده است. این کرکره ها دارای وزن بالایی بوده به همین دلیل هم تخریب و یا آسیب رسیدن به آن غیر ممکن بوده و می تواند امنیت بالایی را نیز تامین نماید. از این کرکره بیشتر برای تامین

امنیت درب ورودی ساختمان و پنجره ها استفاده می شود.

کرکره فولادی | کرکره فول پانچ | کرکره شفاف | کرکره سوراخ دار